Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2011. május 31., kedd

Rózsaszörp


·        egy nagy kosár rózsavirág
·        4 kg cukor
·        2 liter víz
·        csipetnyi fahéj
·        15- 20 g citromsav

Régóta izgalomban tart ez a szörp, eddig csak olvastam, hallottam róla, de még soha nem volt hozzá szerencsém. Idén sikerült a futórózsabokromnak olyan sok és gyönyörű virágokat hoznia, hogy még virágszedés után is tele van szebbnél szebb illatos rózsákkal. Csak nagyon piros, illatos, „házi” virágokat szedjünk, semmiképp se próbálkozzunk bolti, vegyszeres virágokkal.
Nem mértem le, hogy pontosan mennyi virágot is szedtem le, de egy nagy fonott kosár, amivel bevásárolni szoktam, tele volt. A szirmokat leszedegettem, majd a 12 literes edényembe tettem és egyszer átmostam. A rózsaszirom körülbelül úgy viselkedik, mint a spenót, nyersen hatalmas helyet igényel, forrás közben viszont igen kicsire összefonnyad. Mosás után adtam hozzá két liter vizet, lefedtem és kis lángon addig főztem, míg  a szirmok kifehéredtek. Ezután egy nagy szűrővel kihalásztam a szirmokat és hozzáadtam a cukrot, citromsavat és egy csipetnyi fahéjat. A fahéj ízlés kérdése, elhagyható, mivel én nagyon szeretem, gondoltam ártani nem árthat. A citromsav mennyisége is változtatható kóstolás útján, nekem ennyi elég volt belőle. Miután beletettük a cukrot és a további hozzávalót 20 percig takarékon forraljuk, majd jól zárható pl. literes, félliteres kapcsos üvegekbe töltjük és legalább 24 órára meleg dunsztba rakjuk. (kis ládába vagy dobozba bebugyolálva paplannal, takarókkal hogy minél lassabban hűljön ki) Fontos, hogy amikor a szörpöt üvegekbe töltjük a tölcsérre egy gézlapot vagy egy erre a célra befogott selyemharisnya darabot húzzunk, így a szörp szép átlátszó és tiszta lesz.  Tartósítószert nem igényel, a cukor mennyisége garantálja, hogy a későbbi hónapokban sem romlik meg. Hűvös, (nem hűtőszekrény) sötét helyen tároljuk. 1:8 arányban hígítva fogyasztjuk. 



4 megjegyzés:

  1. hm izgalmasan hangzik. Az idén már rengeteg rózsám van, lehet, hogy kipróbálom. Szép napot neked! Andi

    VálaszTörlés
  2. Hogy lehet ilyen színű, ha fehéredésig főzöd? Kár, hogy nincs mennyiség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. A szirmok megfestik a szirupot, ezáltal kifehérednek. Nem mértem le a szirmokat, de kb. egy nagy kelesztőtálnyi...😊

      Törlés