Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2022. október 12., szerda

Feta sajttal, fekete olívabogyóval töltött rántott csirkemell


 A rántott hús örök klasszikus, simán, vagy töltve, mindig bevethető, a gyerekek és bevallom az én nagy kedvencem is. Most fetával és fekete olívával töltöttem, nagyon finom ízvilág így együtt. A terv az volt, hogy holnap ebédre is marad, de szinte mind elfogyott. Így holnap újratervezés...:))

Igaz, hogy majd kipukkadnak, de megették...:)))

1 kg csirkemellfiléből készült, egyben volt lefagyasztva, így lett vacsi 4 személyre. A filéről vékony kis darabkák, csíkok lejöttek, azokat hagyományosan bepanírozva sütöttem ki. Rizibizivel tálaltam. 


Hozzávalók 4 nagy töltött szelethez:

  • 1 kg csirkemell filé
  • feta sajt, kb 10 dkg
  • kb 8 -10 fekete olívabogyó
  • liszt, tojás, morzsa
  • olaj a sütéshez

Elkészítés:
  1. A filéről levágjuk a kis oldalsó darabokat, majd hosszában bevágjuk. Széthajtjuk, majd enyhén kiklopfoljuk. Megsózzuk. Ha két szeletre sikerült vágnunk, persze az sem baj, ugyanígy járunk el, a lényeg, hogy a felső szelet teljesen befedje az alsót, töltelékkel együtt. 
  2. A fetasajtot kb 1 cm vastagra vágjuk, rátesszük a husi közepére, mellé pár db félbe vágott olívát.
  3. Összehajtjuk, a széleit összenyomkodjuk és a szokásos módon bepanírozzuk. Liszt, felvert tojás, morzsa. A tojást megsózzuk.  A morzsában jól meghempergetjük, többször átfordítjuk a széleit lenyomkodjuk. Tányéron legalább 10 percig pihentetjük sütés előtt. Így a panír jól összetapad, sütés közben nem fog szétnyílni. Sütés előtt  még összenyomkodom egy kicsit a széleit, biztos ami biztos alapon! :))
  4. Végül forró olajos serpenyőben vagy lábosban közepes lángon kb. 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük. Én annyi olajat teszek, hogy a tetején is ellepje, kb félidőben egyszer megfordítom. Miután betettem az olajba, várok pár percet, utána lefedem 2-3 perce, majd anélkül sütöm tovább. Nálam így vált be, így tuti nem marad nyers a közepe. :))







Jó étvágyat kívánok!
Verus

1 megjegyzés:

  1. De guszta husikat sütöttél, nagyon finom lehetett ezzel a töltelékkel😊! Nem is csodálom hogy ebből degeszre ették magukat a gyerekek 😄.
    Én is szoktam különböző sajtokkal, sonkával vagy szilvával tölteni csirke vagy pulyka mellet, sokkal jobbak mint a sima rántott hús. Lehet bátran variálni az ízeket...

    VálaszTörlés