Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. március 15., csütörtök

Fekete-erdő torta





A meggyes krémhez:

·        2 üveg meggybefőtt
·        1 csomag vaníliás pudingpor
·        1 csomag puncs pudingpor
·        6 evőkanál cukor

A tejszínes krémhez:

·        5 dl habtejszín
·        1 púpos evőkanál zselatinpor
·        1 dl víz
·        2 evőkanál cukor

·        4 evőkanál rumaroma, reszelt csoki a  tetejére



Életem első Fekete-erdő tortája. Tegnap sütöttem és már csak egy-két szelet maradt belőle, jelentem, nagyon finomra sikeredett. Sok receptet végigolvastam, mire összegyúrtam a magam elképzeléseit.

Miután megsütöttük a kakaós tortaalapot és hagytuk kihűlni egy hosszú, éles késsel vágjuk három lapra. Fontos, hogy az alsó lap egy kicsit vastagabb legyen a többinél és nagyon egyenes. Elég sok anyagot kell elbírnia. Házi meggybefőttet használtam, ami elég édes és fűszerezett volt, a meggyléhez nem kellett már semmit adagolni. Ha bolti befőttet használunk, nyugodtan ízesítsük kedvünk szerint további cukorral, illetve őrölt fahéjjal. A meggyes krém elkészítésekor először is kimagozzunk egy üvegnyi meggyet. A maradékot felhasználjuk a díszítésnél, illetve a gyerekek nagyon örültek egy kis plusz meggynek :-) 6 dl meggylevet felfogunk, ennyi kell a puding készítéséhez. A két pudingport összekeverjük, hozzáadjuk a cukrot és néhány evőkanál meggylével csomómentesre keverjük. Majd hozzáadjuk a többi levet is és takarékon, gyakori kevergetéssel besűrítjük. Ne hagyjuk magára, mert könnyen leéghet, becsomósodhat. Ha besűrűsödött, keverjük bele a meggyszemeket és hagyjuk langyosra kihűlni. Ezalatt elkészítjük a tejszínes krémet. 




Az utóbbi időben növényi alapú habtejszínt használok, Hulalát, név szerint, nagyon megtetszett az íze, külön cukrozást nem is nagyon igényel, könnyen felverhető és jó kemény állagú. A habtejszínt felverjük, ízlés szerint adhatunk hozzá egy-két evőkanál cukrot. A zselatinport egy dl hideg vízben áztatjuk, majd lassú tűzön felolvasztjuk, forrnia nem szabad. Kevergetve lehűtjük egy kissé, majd hozzáadva egy kanál habot, jól átkeverjük, majd az egészet belecsorgatjuk a tejszínhabba és átkeverjük. 

Ha meggyes puding már kezd dermedni, elkezdjük a torta rétegezését. A alsó lapot meglocsoljuk néhány kanálnyi meggylével, amibe előzőleg belekevertük a rumaromát. Használhatunk rumot is, van aki pálinkával locsolja meg a tortát, de nálunk a gyerekek miatt maradt az aroma. A puding felét elsimítjuk a tortalapon, erre kerül egy adagnyi tejszínhab, pontosan nem mértem ki, hogy mennyi, de kb. az egész 1/3-a. Erre jön a második tortalap, óvatosan tegyük rá, nehogy a töltelék kifolyjon. Ha úgy látjuk, hogy a puding még nem elég kemény és folyna ki oldalt, akkor inkább várjuk 10-15 percet és csak utána tegyük a második lapra a többi tölteléket. Ugyanilyen sorrendben, meggyes puding, rá a tejszínhab és a torta teteje. A megmaradt tejszínhabbal bevonjuk az egész tortát, a tetejét habzsák segítségével körbedíszítjük, kirakjuk meggyszemekkel és megszórjuk reszelt csokival.  Néhány órára hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen és szeleteléskor ne essen szét.




7 megjegyzés:

  1. Jöttem én is hozzád látogatóba. Na, azért itt is van mit olvasgatni! Nagyon jó receptjeid vannak. Csak párat néztem meg, de átolvasom majd a blogodat. A torta istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Szia, üdv nálam! Örülök, hogy tetszik, és köszönöm :-))

    VálaszTörlés
  3. Mesebeli! remélem megkóstolhatom!Nagyon ügyes vagy !

    VálaszTörlés
  4. Ez a torta nagyon szép,sajnos én még kezdő vagyok tortában is.Habár nem vagyok egy mai lány.:):)

    VálaszTörlés
  5. Névtelen! Köszönöm. Ha megsütöd, akkor biztosan :-)

    Mellissina! Nem nagy ördöngösség, ha jól sikerül a tortalap, akkor a krémek összeállítása is menni fog, tényleg nem bonyolult. Próbáld ki, aztán írd meg, hogy sikerült!

    VálaszTörlés
  6. Ez a torta egyszerűen gyönyörűűű :)

    VálaszTörlés