Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. február 4., szombat

Orosz hússaláta




·        25 dkg főtt hús
·        10 dkg füstölt sonka
·        4 közepes méretű csemege uborka
·        3 főtt tojás
·        só, bors, cukor
·        frissen facsart citromlé
·        ½ fej vöröshagyma, vagy 2-3 szál újhagyma


A hús lehet sertés vagy szárnyas egyaránt. Én főtt karajt tettem bele, húslevest főztem, jó sok húsos csontból, azt használtam most fel. A főtt húst kockákra vágjuk, a sonkát, illetve uborkát nagyon vékony csíkokra. A tojásokat félbe, majd vékony karikákra szeleteljük. A hagymát megtisztítjuk, félbevágjuk és szintén nagyon vékony karikákra vágjuk. 

Elkészítjük a majonézt,  ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, cukorral édesítjük, majd ízesítjük egy kevés citromlével. Az alapanyagokat egy tálban lazán összekeverjük és tálalás előtt legalább 2 órán át a hűtőszekrényben pihentetjük, hogy az ízeknek legyen ideje jól összeérni. Hidegen kínáljuk.

1 megjegyzés: