Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2022. október 16., vasárnap

Rántott laskagomba


Az egész család szereti a rántott gombát, de én nagyooon nem szeretek panírozni. Kis dolgokat meg pláne nem! :) Mióta olvastam Dragomán György erdélyi író receptes könyvét, amit őszinte szívvel ajánlok Mindenkinek, mert csodálatos történetekkel színezi a családi receptjeit..... szinte megvilágosodtam....nem kell a panírozásba belehalni, és a konyha sem úszik liszt és morzsa maradékban.:)

Az Aldiban vásároltam akiós laskagombát, de mivel inkább csak kisebb fejek voltak a törzsön,  így a számomra órákig tartó panírozás helyett a jól bevált, dobozos módszert választottam!

A titok a dobozban rejlik....szó szerint! A bepanírozandó dolgokat, pl. karfiol, kelbimbó, kisebb gombafejek, betesszük egy jól zárható dobozba, megsózzuk, megy bele 2-3 evőkanál liszt, és jól összerázzuk. Utána ráöntjük a felvert tojásokat, ismét összerázzuk, ide oda valamint körkörös mozdulatokkal, hogy mindenhol jó szaftos legyen. Ezek után hagyományosan, egyenként a morzsába forgatjuk. Ugye, ez mennyivel könnyebb így ? :)))


Hozzávalók:

  • 50 dkg laskagomba
  • 3 tojás
  • liszt, morzsa a panírozáshoz
  • olaj a sütéshez

Miután a gombák törzsét levágtam,  több kisebb, nagyobb gombaszeletet kaptam. Sokan mossák, nem mossák a gombát, árt, nem árt neki, én most nem mostam át. Szerintem ami bajt okozhat, az tuti nem éli túl a forró olajat.... :))
A fent leírt módszerrel bepaníroztam és bő olajban kisütöttem. 
Mutatom a fázisfotókat!
Sült krumplival és tartármártással tálaltam. 













Jó étvágyat kívánok!
Verus


2 megjegyzés:

  1. Milyen jó módszer ez a panírozás ! Én is nagyon nem szeretek panírozni 😆, így ritkán készül rántott hús vagy zöldségféle. Ez a rántott gomba nagyon jól néz ki, és finom is lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen. 🤗🥰

    VálaszTörlés