Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2023. január 28., szombat

Ropogós sült füstölt csülök


 Imádom a csülköt, minden formában. Sütve, főtt husiként tormával, mustárral, rakott tésztában...:)

Egy gyönyörű nagy csülköt sikerült vennem most akciósan, így ez lett most az ebédünk. A bőrős felét ropogósra sütöttem, a csülök másik feléből juhtúrós tészta készült. Hozom majd annak a receptjét is. 

Igazából nem igényel nagy szaktudást... Kell hozzá egy csülök,  ez most majdnem 2 kg-os volt, és egy kukta. :)) A fűszerezése egyéni, ki hogy szereti. Nálam ez az alap, a főzőlevet felhasználom bablevesnek, ha nem frissen, akkor lefagyasztom, később is tökéletes alaplé lesz.  Kuktában szoktam megfőzni, lényegesen gyorsabban készen van. 


Hozzávalók:

  • 1 füstölt csülök
  • 2-3 babérlevél
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • szárított majoránna, kakukkfű
  • szemes bors ízlés szerint

Elkészítés:
  1. A csülköt megmosom és beleteszem a kuktába. Felöntöm annyi vízzel ami ellepi és hozzáadom a fűszereket, hagymát, fokhagymát. Külön nem szoktam sózni, szerintem elég sós így is. 
  2. Kis lángon kb 2 óráig főztem, ha kisebb a csülök elég másfél óra is.
  3. 2 óra múlva kivettem a kuktából, a csontok csak úgy simán kicsúsztak belőle, a husi vajpuha lett.
  4. A nagy bőrős részeket óvatosan áttettem egy tűzálló tálba, arra figyeltem, hogy a husit mindenhol takarja  a bőr, különben sütés közben kiszárad. Ha kisebb a csülök, az egészet megsüthetjük, de akkor is próbáljuk szinte egyben átemelni, hogy a bőrös része egyben maradjon. Megkentem egy kis olívaolajjal a tetejét és ment a sütőbe.
  5. 200 fokon kb 15-20 percig pirítottam, légkeveréses módban. Sütő függő. 



Jó étvágyat kívánok!





3 megjegyzés:

  1. Fantasztikusan finom lehetett! Még nem ettem ilyet, csak nyers csülköt szoktam sütni, de szívesen megkóstoltam volna a tiédet 🙂.

    VálaszTörlés
  2. Szia, házi füstölt csülökből is ellehet készíteni ( szárazabb mint a gyorspácolt bolti ) ? köszi !

    VálaszTörlés