Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. április 9., hétfő

Meggyes pite



·        35 dkg liszt
·        6 tojás
·        1 csomag sütőpor
·        22 dkg cukor
·        2 csomag vaníliás cukor
·        1 dl tejföl + kb 1 dl tej
·        15 dkg  margarin vagy vaj
·        1 csapott kiskanál őrölt fahéj
·        70 dkg magozott meggy
·        2 csipetnyi só
·        egy marék tört dió (elhagyható)
·        ½ dl rum
·        margarin a tepsi kikenéséhez vagy sütőpapír


A puha margarint, 6 tojás sárgáját, 22 dkg cukrot pici sóval jó habosra kikeverjük. Hozzáadjuk a tejfölt, tejet, lisztet , sütőport, fahéjat, rumot, 1 csomag vaníliás cukrot és csomómentesre keverjük. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük majd óvatosan beleforgatjuk a  lisztes tésztába.

Egy tepsit kikenünk margarinnal vagy kibéleljük sütőpapírral, majd belesimítjuk a tésztát. A tetejét megszórjuk a kimagozott meggyszemekkel, meg egy marék tört dióval. Hintsük meg egy csomag vaníliás cukorral, majd  tegyük be a 180 fokra előmelegített sütőbe és kb. 45-50 perc alatt süssük készre. Tűpróbát végzünk, ha a tészta nem ragad rá a tűre, készen van. Kivesszük a tepsit és egy kicsit hűlni hagyjuk. Még melegen meghinthetjük fahéjas porcukorral. A süteményt a tepsiben hagyjuk kihűlni, utána szeleteljük, tálaljuk. 




5 megjegyzés:

  1. Nagyon szuperul néz ki:) Hogy mennyire szeretem, anyukám rengeteget sütött ilyet.:) Ez is egy örök klasszikus. További szép estét Nektek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, én is gyakran sütöm, szinte mindig pillanatok alatt elfogy.

      Törlés
  2. Az utóbbi években az aludttejes verziót sütöttem meggyel, fel kell idéznem ezt a klasszikust, meggybefőtt még akad a spájzban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg aludttejjel nem sütöttem soha....nálunk ezek a bolti tejek nem képesek "megaludni" :-))

      Törlés
  3. Nekem az ilyen típusú tészták sosem sikerülnek :-( Hogy lehet abba a sűrű kenőcsbe belekeverni a tojáshabot, hogy ne törjön össze? Akármilyen óvatos vagyok, nem sikerül!

    VálaszTörlés