Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2021. október 24., vasárnap

Sajtgolyók


Imádjuk a sajtokat, minden formában, de valahogy ezek a kis sajtgolyók eddig kimaradtak.  Most készítettem először, hatalmas sikerrel, azóta kétszer sütöttem még az elmúlt napokban! :) Nagyon egyszerű elkészíteni, bármilyen mártogatós illik hozzá. Mi hárman tartárral ettük, a kicsi fiam barbecue szósszal. :)


Hozzávalók:

  • 30 dkg sajt ( nálam trappista és vörös cheddar felesben)
  • 3 db M-es tojás
  • só, bors
  • 2 gerezd fokhagyma ( opcionális, bár szerintem nagyon jó ízt ad neki)
  • 3 púpos evőkanál liszt
  • zsemlemorzsa
  • olaj a sütéshez

Elkészítés:

  1. A sajtot lereszeljük. Hozzáadjuk a tojásokat, a lisztet, zúzott fokhagymát. Kicsit megsózzuk, vigyázzunk, mert a sajt eleve sós, majd ízlés szerint borsozzuk. 
  2. Az egészet kézzel jól átgyúrjuk.
  3. Nedves kézzel diónyi gombócokat formázunk, majd zsemlemorzsába hempergetjük.
  4. Legalább fél órára a hűtőbe tesszük, de legjobb egy órára.
  5. Végül forró, bő olajban, közepes lángon 4-5 perc alatt megsütjük. Sütés közben párszor átforgatjuk.
  6. Papírtőrlőre szedve hagyjuk enyhén kihűlni és már ehetjük is. 




Jó étvágyat kívánok!

3 megjegyzés:

  1. Hasonlót én is csináltam már, nagyon finomak! Guszták lettek amiket sütöttél, finom ebédetek vagy vacsorátok volt 😊.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták és milyen szép nagyok lettek! Szeretjük vagy inkább úgy mondanám hogy szeretem én is :)

    VálaszTörlés
  3. Milyen gömbölyűek! Még sosem készítettem. Nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés