Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2011. január 18., kedd

Sós perecek

" Ezt a receptet Ottis oldalán találtam és  borzasztóan megörültem neki. Gyerekkoromban nagy élvezettel majszolgattam majálisokon, úgy éreztem, soha nem ettem eleget belőle. Először a gyerekek kedvéért álltam neki, de elég hamar kiderült, hogy legjavát én eszegettem meg, ezért gyorsan dupláztam is az adagot, az eredeti ennek a fele volt, hogy mindenkinek bőven jusson. "





·        1 kg liszt
·        100 ml étolaj
·        5 dkg élesztő
·        1 evőkanál só
·        1 kiskanál cukor
·        0,5liter tej


Sós máz: 2 evőkanál liszt, 1 evőkanál só és annyi víz, hogy sűrű palacsintatészta állagú keveréket kapjunk.

Az élesztőt felfuttatjuk egy kis langyos tejben, hozzáadva a cukrot és egy kis lisztet. Miután ez elkészült, a hozzávalókat összekeverjük lassan adagolva hozzá a maradék tejet, először kézzel jól átgyúrjuk, majd kézi robotgéppel 6-7 percig dagasztjuk. Ha a tészta ragacsos marad, akkor azt jelentheti, hogy túl sok volt a tej, egy kis liszt hozzáadásával még dagasszuk egy kicsit. A tészta akkor jó, ha már elválik a tál oldalától. Ezután letakarjuk és meleg helyen a duplájára kelesztjük. Kb. 40-45 perc. Ezután a tésztát lisztezett deszkára helyezzük, hosszú vékony rudacskákat sodrunk, majd pereceket formázunk belőlük. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, ecsettel megkenjük a sós mázzal és betesszük a 180 fokos előmelegített sütőbe. Ebből az adagból két tepsinyi perec lesz, hőlégkeverséses funkción egyszerre süthetjük mindkettőt. Sütési ideje kb 20-25 perc. Amikor már szép aranybarna, készen is van.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése