Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. május 1., kedd

Csülökpörkölt, ahogy mi szeretjük




·        1 nyers sertéscsülök (kb. 1,5 kg)
·        80 dkg vöröshagyma
·        3 gerezd fokhagyma
·        2 paradicsom, 1 paprika
·        2 evőkanál Édes Anna paprikakrém
·        só, bors, morzsolt majoránna, őrölt kömény
·        kb. 1,5 csapott evőkanál pirospaprika
·        olaj vagy zsír

Sokféle pörköltet készíttetem már, de csülökből még soha. Már régóta izgatott a dolog és most bele is vágtam. Nem egy adott receptet használtam, hanem volt egy elképzelésem, hogy is szeretjük mi a pörköltet, jó sok hagymával, bő, sűrű szafttal a végén. A végeredmény nagyon finom lett, két nap alatt el is fogyott.

És akkor most jöjjön a recept. A csülköt alaposan megmossuk, a bőréről lekapargatjuk az esetlegesen ottmaradt szőröket…..majd a húst a bőrével együtt 2-3 cm-es kockákra vágjuk. A csontot sem dobjuk ki, azt is beletesszük a főzőlébe. A hagymát megpucoljuk, felkockázzuk és egy-két evőkanál zsíron nagyon lassú tűzön megpároljuk. Sokszor kell kevergeti, mert hajlamos hamar leégni, megpirulni és akkor kesernyés lesz. Akkor jó, ha már szép átlátszó, üveges, állaga hasonlít a hagymalekváréhoz. Ekkor beledobtam három gerezd zúzott fokhagymát, jól átkevertem, megszórtam kb. 1 csapott kiskanál majoránnával, háromcsipetnyi őrölt köménnyel, majd beletettem a felkockázott csülköt. Magas hőfokon folyamatosan kevergetve fehéredésig pirítottam. Megszórtam a pirospaprikával, hozzáadtam a félbevágott paprikát, negyedelt paradicsomokat, két evőkanál Édes Annát és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. 




Beletettem a csontokat is. Lefedve takarékon puhára főztem. Az esetlegesen elpárolgott vizet menet közben pótolhatjuk, de nekem most nem kellett. A végén jó sűrű szaftja lett, az utolsó 20 percben még a fedőt is levettem, hogy hamarabb párologjon el a még felesleges víz. Amikor a hús már omlós, szükség  szerint utánaízesíthetünk sóval, borssal.
Főtt burgonyával, friss salátával tálaltam.

Jó étvágyat kívánok!



11 megjegyzés:

  1. Látszik a képeken is hogy annyira kiadós! Most kicsit talán meleg van hozzá, de határozottan megkívántam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, most egy kicsit meleg van hozzá, de amikor három napja főztem, itt még egész hűvös volt :-)

      Törlés
  2. Nálunk biztos nyerő lenne melegben is és hidegben is és el is fogyna szerintem egy ültő helyünkben... Pörköltben nem ismerünk tréfát :D!! Nagyon jól néz ki, csak finom lehet. (A leírásban 3 fej fokhagymát írtál véletlen a három gerezd helyett)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kívánatos, én még soha nem ettem csülökpörköltet:)De szerintem mindenki lájkolná, főleg Aranyember:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp próbáld ki ha van rá lehetőséged, nem fogod megbánni :-)

      Törlés
  4. Jól néz ki a csülökpörkölted ahhoz képest,hogy azt mondod még soha nem csináltál!Gondolom hibátlan lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Sokféle húsból főztem már pörköltet, van is kedvenc, de csülökből még soha. Attól tartottam,hogy ehetetlenül zsíros lesz, és kellemesen csalódtam, mert egyáltalán nem vészes. A jó sok sűrű szaftot friss kenyérrel lehet tunkolgatni...hm......finom volt :-))

      Törlés
  5. A pörkölt csülökből a legfinomabb. Én imádom. Meg is kívántam, ahogy nézem a bográcsot......friss fehér kenyérrel, koviubival.........ajaj!!!

    VálaszTörlés