Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2022. november 4., péntek

Meggyes áfonyás pite, ropogós mandulahabbal


 

Sok pitét sütöttem az elmúlt napokban.... Fagyasztó ürítésbe kezdtem, így eszerint alakulnak, alakultak a napi menük, sütik. :) A gyümölcsöket persze tetszés szerint lehet variálni, egy erdei gyümölcsös mixes is nagyon finom lehet. 

Az, hogy legyen egy roppanós habréteg a tetején, hirtelen ötlet volt, a pite már sült, mikor kitaláltam... Lehet úgy is működik, hogy már az elején rátesszük a habot a teljesen nyers tésztára, és egyszerre sütjük, de most így sikerült. Legközelebb kipróbálom úgy is.:)) 


Hozzávalók:

  • 1 üveg meggybefőtt
  • 2 marék fagyasztott áfonya
  • 7-8 szem fagyasztott eper
  • 3 tojás
  • kb 20 dkg liszt
  • 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 2 csipetnyi só
  • 1 tasak sütőpor
  • 15 dkg cukor 
  • kb. 4-5 dl tej

Hozzávalók a mandulás habhoz:
  • 3 tojásfehérje
  • 10 dkg cukor
  • 6 evőkanál darált mandula

Elkészítés:
  1. A piteformát ( az enyém 28 cm-es) vajazzuk, lisztezzük.
  2. A gyümölcsöket elrendezgetjük a formában, kevés áfonyát hagyunk a tetejére is. 
  3. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, alul felül sütés mód.
  4. Ezután elkészítjük a tésztát. A lisztet, kakaót, tojásokat, cukrot, sütőport, sót,  egy nagy tálba tesszük és adagonként hozzáadva a tejet, sűrű  palacsintatésztát keverünk.
  5. A tésztát ráöntjük a gyümölcsökre és megszórjuk a félretett áfonyával.
  6. Végül betesszük a 180 fokos sütőbe, fél órára. Alsó felső sütés mód.


A mandulás tojáshab elkészítése:

  1. Fél óra elteltével, kivettem a pitét, hogy kissé kihűljön.
  2. Míg hűlt a tészta, elkészítettem a mandulás habot. 3 tojás fehérjéből kemény habot vertem, fokozatosan adtam hozzá 10 dkg cukrot. 
  3. Végül belekevertem 6 evőkanál darált mandulát is és az egészet elkentem a langyosra hűlt pitén.
  4. Visszatettem a sütőbe és további fél óráig sütöttem 140-150 fokon.
  5. A végeredmény egy csodás gyümölcsös süti, ropogós habbal a tetején.
  6. A formában hagytam kihűlni, csak utána szeleteltem.
  7. Később sem szabad lefedni, mert a hab visszapuhul, nem lesz már roppanós. 










Jó sütögetést kívánok!

4 megjegyzés:

  1. Mindkét pitéd szuper, nagyon finomak lehettek! 😊

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehetett, de szerintem ne tedd rá a habot az elején. Így is szép barna lett, nehogy megégjen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, a tanácsot is! Végül én is erre jutottam!🥰

      Törlés