Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2011. január 12., szerda

Szalagos fánk

" Házi baracklekvárral szoktam tálalni. "




  • 3 dl tej
  • 3 dkg friss élesztő vagy 1 tasak szárított
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 dkg vaj,
  • 2 tojássárgája,
  • késhegynyi só
  • 50 dkg liszt
  • 1 liter olaj a sütés

  1. A fánk elég kényes kelt tészta, de kis odafigyeléssel könnyen elkészíthető. A helyiség ahol dolgozunk legyen viszonylag meleg, huzatmentes.
  2. 3 dl tejet meglangyosítunk, belemorzsolunk 3 dkg élesztőt és beleteszünk 1 evőkanál cukrot. A vajat felolvasztjuk, én egy kis letakart tálkában a mikróban szoktam. Egy nagyobb tálba beletesszük a lisztet, a maradék cukrot, sót és az olvasztott vajat.  
  3. Ha szárított élesztőt használunk, azt csak simán keverjük bele a lisztbe.
  4. Amikor az élesztő megkelt, hozzáöntjük a liszthez. Nagyon jól kidolgozzuk, először kézzel, majd robotgéppel 5-6 percig dagasztjuk, ennek következtében közepesen lágy tésztát kapunk. Letakarjuk, és langyos helyen másfélszeresére kelesztjük. A kelés után lisztezett nyújtódeszkára borítjuk, és ujjnyi vastagra nyújtjuk. 
  5. Fánkszaggatóval vagy pohárral kiszaggatjuk, majd ruhával letakarva kb. 30 percig kelesztjük. Ha túl sokáig kelesztjük előfordulhat, hogy a fánk nem lesz szalagos.  Sütés elött kis mélyedést nyomkodunk a fánk közepébe.
  6. A fánkot középforró bő olajban egyenletes tűzön sütjük.  Ha túl forró az olaj, akkor hirtelen sül és a belseje nyers marad, nincs ideje a növekedésre, nem lesz szalagos.  Egy oldala kb. 1 perc alatt sül meg. 
  7. A sütésnél vigyázzunk arra, hogy a fánk felső része kerüljön az olajban alulra. Egyszerre csak annyit süssünk, amennyi kényelmesen elfér, hogy legyen hely a növekedésre. Én egy serpenyőben sütöttem, egyszerre hármat.
  8.  A sütés kezdetén fedjük le a serpenyőt, majd ha átfordítottuk, fedő nélkül süssük tovább. A pirosra sült fánkot szűrőkanállal szedjük ki egy szalvétával borított tányérra, és még melegen szórjuk meg  porcukorral. Végül a mélyedésekbe lekvárt teszünk...:)))

Update 2024.02.28-án:


A világosabb színű fánkokat forrólevegős sütőben sütöttem, 185 fokon 8 percig, 5 perc után fordítottam. A lassabb sütés miatt a mélyedések eltűntek...:)) Finom lett, puha belül és enyhén ropogós kívül. Cosori Turboblaze gépben sütöttem, Bake módban.





Jó sütögetést kívánok!
Verus


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése