Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2021. március 21., vasárnap

Tiramisu palacsinta



 Nem vagyok nagyon édesszájú, de ebből még én is ettem egy keveset. :) Nagyon finom, aki szereti a palacsintát és a tiramisut, nem fog csalódni. Könnyű elkészíteni, az összeállításnál arra kell csak figyelni, hogy a palacsinta már ne legyen meleg, különben a krém gyorsan kifolyik. Mivel gyerekeknek készült, így koffeinmentes kávét használtam. 

Hozzávalók 8-9 palacsintához:

  • kb. 18 dkg liszt
  • 1 púpos evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • csiptenyi só
  • 2 nagyobb tojás
  • 1 evőkanál rumaroma
  • kb 400 ml folyadék ( nálam tej, buborékos ásványvíz felesben)
  • 1 evőkanál olaj

Hozzávalók a krémhez:
  • 50 dkg mascarpone (szobahőmérsékletű)
  • 2 zacskó vaníliás cukor
  • kb. 5 evőkanál porcukor (ízlés szerint)

  • 20 db babapiskóta, 2 dl víz, 1 kiskanál neszkávé, 2 evőkanál cukor, 1 kiskanál rumaroma
  • cukrozatlan kakaópor a tetejére


  1. A mascarponét  kivesszük a hűtőből, hogy legyen ideje egy kicsit felmelegedni. Hidegen nehéz a cukorral krémesre keverni.
  2. A palacsintákat a szokásos módon kisütjük. A lisztet beleszitáljuk egy nagyobb tálba, hozzáadjuk a tojásokat, kakaóport és a folyadékkal sima, nem túl sűrű palacsintatésztát keverünk. A végén hozzákeverünk 1 evőkanálnyi olajat. Ha csomósara sikerült, átszűrjük. Pár percig állni hagyjuk, majd egy teflon serpenyőben egyenként kisütjük. Az első palacsinta sütésekor a serpenyőt enyhén olajozzuk meg, hogy tuti ne ragadjon le. :)
  3. Míg kihűlnek a palacsinták, a mascarponét krémesre keverjük a kétféle cukorral.
  4. Elkészítjük a kávét is. Én kb 2 dl forró vízben feloldottam egy kiskanálnyi koffeinmentes kávét és egy kiskanál rumaromát is tette bele. Persze ha nem gyerekeknek készül, készítsük rendes kávéval és az aroma helyett valódi rum is mehet bele. :) Aztán átöntöttem a kávét egy mélytányérba, úgy könnyebb beleáztatni a piskótákat.
  5. Egyenként minden palacsintát megkenünk a krémmel, ráhelyezünk két kávéba áztatott babapiskótát, majd feltekerjük. Tányérra rendezgetjük őket és a végén megszórjuk kakaóporral. 
  6. Tálaláskor erdei gyümölcsöket szórtam rá, de egy kis tejszínhabbal is lehet még túrbózni egy kicsit. 






Jó étvágyat kívánok!




2 megjegyzés:

  1. Nagyon csábító, igazi különlegesség 😊! Dobhatnál ide egy-két darabot belőle 😊😊...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és finom lehetett! Nekem is becsúszna belőle 1-2 db:)

    VálaszTörlés