Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2023. február 4., szombat

Mascarponés tejfölös pogácsa


 

Hát az úgy volt...........hogy nem volt itthon sem vaj, sem sütőpapír, de találtam egy pár nap múlva lejáró mascarponét.  Mivel mindenképp pogácsát szerettem volna sütni a bableves mellé, így gondoltam egy nagyot és így született meg ez a pogácsa. Nagyon finom lágy lett a tésztája, a reszelt sajttól ropogós, másnap is puha maradt. Igaz, nem sok maradt belőle.....:)

Mivel a sajtkrém és a tejföl is elég zsíros, így már csak egy kis olívaolajat adtam hozzá. :) Sütőpapír híján két hőálló tálat kikentem margarinnal, megszórtam lisztel, tökéletesen bevált. :)


Hozzávalók:

  • 200 g mascarpone 
  • 1 kis doboz tejföl ( 175 g)
  • 60 dkg liszt
  • 1 tojás
  • egy evőkanál só
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 1 dl olívaolaj
  • egy csipetnyi cukor
  • kb. 1 dl tej
  • reszelt sajt a tetejére
  • 1 tojás a kenéshez

Elkészítés:
  1. A lisztet egy tálba szitáljuk majd hozzáadjuk a szobahőmérsékletű mascarponét, tejfölt, illetve a sót, cukrot, olajat, tojás és a szárított élesztőt. 
  2. Kézi robotgéppel elkezdjük dagasztani, ha szükséges tejjel lazítsuk a tésztát. Én kb 1 dl langyos tejet adtam hozzá. Lágy, de rugalmas, a táltól elváló tésztát kell kapnunk.
  3. Letakarva a duplájára kelesztjük. 
  4. Ha megkelt, lazán átgyúrjuk, kicsit pihentetjük majd kb két cm vastagra kinyújtjuk. Pogácsa szaggatóval a kívánt méretre szaggatjuk, majd sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk, nem túl szorosan egymás mellé. Papír híján, vajazott, lisztezett tepsi, forma...:)) A megmaradt darabkákat csak összegyúrom kis gombóccá, így olyan kis cuki rusztikus pogácsák születnek. 
  5. A pogácsákat lekenjük egy felvert tojással és megszórjuk reszelt sajttal és kb 20 percig pihentetjük. Addig előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
  6. Végül betesszük a pogácsákat az előmelegített sütőbe és alsó felső módban , kb 30-40 perc alatt aranybarnára sütjük. 







Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek lettek, és biztos vagyok benne, hogy ugyanennyire finomak is! 😋

    VálaszTörlés
  2. Találékony, ötletes vagy! klassz lett.

    VálaszTörlés