Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. október 27., szombat

Szalonnás-hagymás ráksaláta, esetenként tejszínnel nyakon öntve......






  • 20 dkg rák rudak
  • 10 dkg vaj/margarin
  • 5 dkg erdélyi szalonna
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • só, bors,
  • snidling

A szalonnát vékony csíkokra vágjuk és vajon/margarinon gyakori kevergetéssel, kis lángon enyhén megpirítjuk, majd kivesszük a serpenyőből. A hagymát negyedeljük, majd kb. fél cm-es csíkokra vágjuk és a zsiradékban megpároljuk. A rákrudacskákat egy cm-es darabokra vágjuk. Mikor a hagyma már szép áttetsző, hozzáadjuk a rákot és néhány percig pároljuk, közben sózzuk, ízlés szerint borsozzuk. Végül megszórjuk frissen vágott snidlinngel. Tálaláskor citromkarikákkal kínáltam. 





Mióta a fenti étel készült, készítettem egy tejszínes változatot is, az alaprecept ugyanaz., Mivel az első nagyon gyorsan elfogyott, most az adagokat dupláztam, kivéve a margarint, abból 15 dkg használtam. A végeredményt felöntöttem 2 dl tejszínnel és kb. másfél - két dl vízzel. Egyszer összeforraltam és készen is volt. Jó szaftos, tunkolgatos finomság lett belőle, másnap hidegen, kenyérre pakolva szendvicsként is kiváló. Pirítóssal még istenibb :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése