Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. november 13., kedd

Madártej





·        1,5 liter tej
·        15 dkg cukor
·        7 tojás
·        3 csomag vaníliás cukor
·        két csipetnyi só
·        2 csapott evőkanál liszt

A tejben elkeverünk 10 dkg cukrot, a vaníliás cukrot, két csipetnyi sót és egy nagy edényben takarékon forróra hevítjük. Gyakran kevergessük meg, mert könnyed leéghet. A tojásokat szétválasztjuk és a fehérjéből a maradék 5 dkg cukorból kemény habot verünk. A hab akkor jó, ha egy szinte „vágni” lehet. A forró tejbe kanálnyi adagokat szaggatunk, egyszerre 3-4 darabot és lassú tűzön megfőzzük. Többet ne tegyünk bele, mert főzés közben a habgaluskák nagyon megnőnek, legyen helyük bőven.  Oldalanként 2-3 perc. Ha már „megszilárdult” az egyik fele, óvatosan forgassuk át és főzzük meg a másik oldalát is. Egy szitára vagy tésztaszűrőre szedjük ki, hogy a tej lecsöpögjön róla, majd tegyük egy nagyobb tálra, hogy a szitára további adagok kerülhessenek. 





Ha az összes habot megfőztük, a tojás sárgákat keverjük ki habosra a vaníliás cukorral, adjuk hozzá a lisztet és keverjük csomómentesre. Néhány kanál tejjel hígítsuk fel, majd öntsük a forró tejhez és gyakori kevergetéssel sűrítsük be. Ha egy kicsit csomós lenne, botmixerrel vagy kézi robotgéppel dolgozzuk krémessé. Hagyjuk kihűlni, majd a tetejére tegyük a habgaluskákat és már tálalhatjuk is.  




6 megjegyzés:

  1. Kérek szépen egy kis tálkával a férjuramnak, mert nagyon szeresssssseeeeee :)
    Csak egy kicsit off: tegnapi vásárlásaim során sikerült akkora tojásokat vennem, hogy amikor hazajöttem azt hittem vissza viszem az üzletbe. Soha nem szoktam méregetősdit játszani, de most mérlegre tettem 1 db tojást. Összesen 4,2 dkg volt. Na hát ebből - ebbe a madártejbe szerintem a 14 db is kevés lenne.
    A szomszéd tyúkja meg nem tojik :) :) Bocsánat a kitérőért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki, így már jártam én is sajnos, azóta minden dobozba belekukk, mielőtt elhozom..

      Törlés
  2. Kéééérek én is:) Úgy szeretem, és már olyan rég nem ettem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, évek óta nem készítettem én sem, most a férjem kérte, nekiálltam. Emlékeimben macerás dolognak tűnt, meglepett, hogy nem az, sőt, hamar elkészült és tényleg nagyon finom :-)

      Törlés
  3. Olléé! Imádom. ..... Melinda! Feladat. :)

    VálaszTörlés