Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2016. október 12., szerda

Sertéspörkölt bulgurral


























A bulgur tulajdonképpen tört búza, Magyarországon a török éttermekben „török rizsnek” is nevezik. Leginkább a közel-keleti és a török konyha által kedvelt köret. A még éretlen vagy a meghántolt érett búzaszemeket párolják, kiszárítják, majd durvára összetörik . A bulgur nagy előnye a rizzsel szemben, hogy  szemek soha nem tapadnak össze és sokkal hamarabb elkészül. A bulgur gazdagabb ásványi anyagokban, rostokban és vitaminokban mint a fehér rizs vagy a kuszkusz. Szeretem! :))

  • 1 kg sertéstarja
  • 4 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1-1 paprika, paradicsom
  • só, bors, pirospaprika, morzsolt majoránna
  • csipetnyi őrölt kömény
  • zsír vagy olaj (nálam zsír)
  • 20 dkg bulgur
     
  1. A hagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk és a zsiradékon megdinszteljük. Hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, átkeverjük, majd levesszük a tűzről és belekeverjük a pirospaprikát. Ehhez az adaghoz egy evőkanálnyit tettem. 
  2. Beletesszük a felkockázott húst és felöntjük annyi vízzel ami éppen, hogy csak ellepi. Hozzáadjuk a felkockázott paprikát, paradicsomot, megszórjuk majoránnával, pici köménnyel.
  3. Lassú tűzön, fedő alatt puhára főzzük. Ha szükséges, utánaízesítünk. 
  4. A bulgurt megmossuk, majd kétszer annyi enyhén sós vízben feltesszük főni. Lassú tűzön, fedő alatt kb. 10 perc alatt megpuhul. 























Jó étvágyat kívánok!

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta képeket készítettél, máris megéheztem :-) Finom lehetett, én is készítettem már egy-kétszer bulgurt köretnek, nekünk is ízlett :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :) Én imádom a bulgurt, majdnem olyan mint a tarhonya. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Próbálkoztam már én is vele nekem nagyon ízlett de férjuramnak nem nyerte el a tetszését:-)) Néha napján azért magamnak szoktam csinálni.

    VálaszTörlés
  4. Mi is szeretjük a bulgurt. Gyere játszani. Úgyis sütsz valamit karácsonyra:
    http://korsocska.blogspot.hu/2016/12/21-szakacsmustra-kiiras.html

    VálaszTörlés
  5. Most csináltam először,nekem nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
  6. Havi rendszerességgel főzöm pörkölt mellé, mi nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés