Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2016. május 5., csütörtök

Sült kacsahús, paradicsommal, rukkolával



























Két napja egész kacsát sütöttem, a szokásos krumplipüré, párolt káposzta volt a köret. Ebédre isteni, de estére már nem mertem bevállalni, így koktélparadicsommal és rukkola salátával fogyasztottam. :) Nem kevésbé finom, de kalóriaszegényebb. A rukkolát meglocsoltam pár csepp olívaolajjal és friss citromlevet facsartam rá.

A kb. 2 kilós kacsát megmostam, lecsepegtettem majd besóztam. Beletettem egy nagy jénai tálba, lefedtem és 200 fokos légkeveréses sütőben másfél óra alatt ropogósra sütöttem. Külön folyadékot vagy zsírt nem igényel. A jénai fedelet nem vettem le, csak amikor már elkészült. A keletkezett szaftot, ami lett bőven, a végén óvatosan leöntöttem. Ennél könnyebb elkészítési módot még nem találtam, a hús omlós, puha, a bőre ropogós lesz.






























3 megjegyzés:

  1. A kacsa, bíz nálunk is nagy kedvenc! :)

    VálaszTörlés
  2. Na, végre! Már nagyon hiányoztál!Finom lehetett a kacsa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves vagy! :) Igyekszem gyakrabban jönni :)

      Törlés