Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2022. június 6., hétfő

Sült kacsamáj


 Mindig is imádtam a májat, minden formában. Rántva, hagymásan, baconbe tekerve, de az igazi a minden flanc nélküli, zsírban sült máj. A kedvencem a libamáj, de amilyen horrorisztikus áron van, évek óta nem ettem.....maradt a csirkemáj. :)

A kacsamáj valahogy eddig kimaradt az életemből, de nemrég kaptam egy gyönyörű darabot. Meglett az új kedvenc! Zsírban sütöttem, megszórtam nagyon kevés majoránnával, borssal ( szerintem elhagyható) és csak a végén sóztam meg. Melegen isteni finom, puha, krémes volt, hidegen, újhagymával vagy lilahagymával, pirítóssal, paradicsommal...elég sok zsírt engedett ki sütés közben, aminek szintén nagyon örültem :)) Imádjuk a zsíros kenyeret lilahagymával, chilivel. 

 

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb hízott kacsamáj
  • 1 evőkanál zsír
  • ízlés szerint fűszerek ( majoránna, bors)

  

Elkészítés: 

  1. A kacsamájat feldaraboljuk, ízlés szerint befűszerezzük. Én egy kicsi borssal, majorannával szórtam meg, de szerintem legközelebb ez sem kell. 
  2. Egy serpenyőben kb 1 evőkanálnyi zsírt olvasztottam, beletettem a májat és közepes lángon oldalanként 2-2 percig sütöttem. Lefedve kb. 10 percig pihentettem, utána tálaltam. Friss kenyérrel, paradicsommal, újhagymával ettük. :)

 
 
 

 
 

 

Jó étvágyat kívánok!

Verus

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése