Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2020. május 30., szombat

Tojásos lecsó


A családban mindenki nagyon szereti a lecsót, kolbásszal, virslivel, rizzsel, tarhonyával, spagettivel vagy tojásosan. Szóval jöhet bárhogy, bármikor! :)) Most a tojásos változatot hoztam el nektek. Én úgy szeretem, ha a paradicsom már szinte teljesen szétfőtt, a paprika meg picit még roppanós. Ha jóféle, vékony héjú vagy házi paradicsomból készítem, nem szoktam a héját lehúzni.

Hozzávalók:

  • 4-5 db érett paradicsom
  • 3-4 paprika
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 közepes méretű sárgarépa (elhagyható, de szerintem nem érdemes)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors, csipetnyi majoránna
  • két csipetnyi pirospaprika
  • oregánó (elhagyható)
  • ha van, pár levél friss bazsalikom
  • barna vagy nád cukor ízlés szerint
  • 10 dkg bacon (elhagyható)
  • kb. 10 dkg száraz kolbász
  • 2-3 virsli (nálam füstölt, sertés, Lidl)
  • olaj
  • személyenként 1-1 tojás

  1. A paradicsomot kis kockákra vágjuk, a paprikát kicsumázzuk, hosszában negydeljük és kb. 1 cm-es csíkokra vágjuk. A répát is felkarikázzuk. 
  2. Kevés olajon üvegesre dinszteljük az apróra vágott hagymát, majd hozzáadjuk a kolbászkarikákat, zúzott fokhagymát. Pár másodpercig keverjük, majd levesszük a tűzről és belekeverjük a pirospaprikát.
  3. Hozzáadjuk a paradicsomot, répát is, sózzuk, borsozzuk, ízesítjük majoránnával, kevés oregánóval. A paradicsom savasságától függően, kicsit megcukrozzuk. 
  4. Fedő alatt addig pároljuk, míg a paradicsom szétfő. 
  5. Ezután hozzáadjuk a paprikát is, az elfőtt vizet pótoljuk. Mi úgy szeretjük, ha a lecsónak jó sok szaftja van.
  6. Ha a paprika roppanósra puhult, hozzáadjuk a felkarikázott virslit és további 6-8 percig főzzük. Ha szükséges, utánaízesítünk. 
  7. Egyszerre nem szoktam az egész lecsót tojással elkészíteni, inkább csak annyit, amennyi biztosan elfogy, mert szerintem frissen az igazi. Így annyi lecsót szedek egy serpenyőbe, ahány személynek tálalom, és személyenként 1-1 felvert tojással összesütöm. Néhány kevergetés, kicsit rottyan és készen is van! Végül megszórjuk pár levél friss bazsalikommal. 




Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, nekem is kedvencem a lecsó, télen-nyáron 😊 Általában tojással és füstölt kolbásszal készül 😊

    VálaszTörlés