Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2022. május 14., szombat

Sült nyúl fűszeres pácban

Néhány napja egy kedves barátnőm meglepett egy nyuszival. Eddig csak nyúlpaprikást készítettem, de mivel előző héten pörkölt, előtte meg paprikás volt, gondoltam, most legyen egy kis sült. Bepácoltam, másnap kisütöttem. Isteni finom, vajpuha lett, a gyerekek imádták. Kb. 2 óra sütés után a csontot simán kihúztam a husiból, ez még a csirkénél is nagyon ritkán sikerült. Szóval nagyon jól sikerült! :))


Hozzávalók a páchoz:

  • 2 répa
  • 1 vöröshagyma
  • 3- 4 gerezd fokhagyma
  • 2 csipet szárított rozmaring, kakukkfű
  • 2-3 babérlevél
  • pár szem borókabogyó
  • só, bors
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • 3-4 evőkanál olívaolaj
A sütéshez: 1 konyhakész nyúl, bacon szeletek 

 

Elkészítés:

  1. A páchoz feldaraboljuk a répát, hagymát, majd kb 2 liter vízben, a többi fűszerrel félpuhára főzzük.
  2. A nyulat egy nagyobb műanyag dobozba, vagy jénai tálba tesszük, nálam az utóbbi.
  3. A kész páclevet hagyjuk kihűlni, majd ráöntjük a nyúlra és lefedjük. Hűtőben hagyjuk legalább egy napig.
  4. Másnap leöntjük a felesleges páclét, én kb 3 dl-t hagytam a jénaiban. Lefedjük a tetővel, ha tepsiben sütjük, akkor lefóliázzuk, és betesszük a hideg sütőbe. 160 fokon , légveréses módban kb 80 percig sütöttem. Villával megszurkálva már puha volt.
  5.  Ezután  kivettem a sütőből,  és rátettem a bacon szeleteket. 
  6. Visszatettem a sütőbe és 180 fokon addig sütöttem, míg a bacon megpirult. Kb. 20-25 perc. A fedőt nem vettem le, hogy ne száradjon ki a husi. 
  7. Pürével, savanyúsággal és a vele sült répával tálaltam. Legközelebb szerintem duplázom a répát,  hagymát, illetve mehet hozzá egy kis zeller is. 

 








 

Jó étvágyat kívánok!

 


2 megjegyzés:

  1. De finom ebédetek volt! Néha én is veszek nyúlcombot, nagyon egészséges hús! Sütőben sütve vagy vadasan szoktam elkészíteni. Sültek mellé nagyon jó a vele sült zöldségfélék, én még almát, krumplit, batátát, de még céklát és sütőtököt is szoktam mellé tenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Katalin!
      Most először sütöttem nyuszit, nem tudtam mennyi idő alatt készül el, így nem mertem sok zöldséget tenni mellé, nehogy túlfőjenek.
      De más sültek mellé én is teszek mindenfélét, imádom!🙂

      Törlés