Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2022. október 9., vasárnap

Rakott krumpli gombás, tojásos töltelékkel, reszelt sajttal



 Ez ma ismét maradékmentésnek indult. A történet úgy kezdődött, hogy egy elég nagy, majdnem 2 kiló gyönyörű dagadót vettem. Elkészítettem a tölteléket, amiből mindig marad egy kevés, amit a husi mellé pakolok a sütő tálba. De most akkora volt a megtöltött húsi, hogy nem maradt hely. 

Így újra gondoltam az egészet. Egy másik hőálló tálat kiolajoztam,  4 krumplit vékony karikákra vágva rétegeztem,  megsóztam, majd fóliával letakarva fél óráig az alsó sütőrácson sütöttem. A középső rácson sült a dagadó a jénaiban. 180 fokos sütőben, légkeveréses módban. Nem sütök gyakran többfélét egyszerre, de most nagyon örültem a légkeveréses módnak. :)) 

Fél óra múlva kivettem a krumplit, szépen megpuhult, rákanalaztam a megmaradt tölteléket és további 20 perce visszatettem, most már fólia nélkül.

20 perc múlva ismét kivettem, és megszórtam kb. 10 dkg reszelt sajttal. Annyi időre tettem vissza, hogy a sajt kissé megpiruljon a tetején. 

A dagadó is omlósra sült kb. egy óra múlva, együtt tálaltam a kettőt. :) De szerintem önálló ételként is megállná a helyét. 


A gombával töltött dagadó és a töltelék  receptjét itt találjátok:

gombával töltött dagadó


Ez persze működik másféle töltelékkel is, például vegyes zöldségekkel:

Zöldségekkel töltött dagadó









Jó étvágyat kívánok!
Verus

1 megjegyzés:

  1. Sok finomság készült nálatok a hétvégén, egyik jobb mint a másik 😊.

    VálaszTörlés