Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. december 4., kedd

Egyben sült sertéstarja




·        1,5 kg csont nélküli sertéstarja
·        kb. 5-6 evőkanál zsír
·        1 dl tej
·        4 gerezd fokhagyma
·        só, bors,
·        sült hús fűszerkeverék


Sokféle sült húst sütöttem életem során, de egyben még soha nem próbáltam. Egy kicsit izgultam is, hogy biztosan átsüljön, egy kívül ropogós, belül puha, szaftos húst szerettem volna végeredményül, ezért a biztonság kedvéért kettévágtam. Legközelebb nem fogom, szerintem nem szükséges, gyönyörűen megpuhul, átsül…….
A tarját megmossuk, lecsepegtetjük, sózzuk, borsozzuk és bedörzsöljük zúzott fokhagymával, valamint  a fűszerkeverékkel. Lefedve, hűtőszekrényben legalább 3 órán át pihentetjük. 




Egy tepsit kizsírozunk, beletesszük a húst, köré néhány kanálnyi zsírt, majd beleöntjük a tejet és fóliával légmentesen lefedjük. 200 fokos előmelegített sütőben kb. 2 órán át pároljuk, majd a fóliát levéve pirulásig sütjük.  Melegen burgonyapürével tálaltam, bármilyen savanyúság, saláta illik hozzá. Másnap hidegen felszeletelve, friss, ropogós  zsíros kenyérre pakolva mennyei lakoma!

Jó étvágyat kívánok!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése