Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2016. július 16., szombat

Fahéjas, gyömbéres ribizlidzsem


Az első ribizlieltevésem, nagyon finom lett! Anyukámtól kaptam 3 kg megtisztított ribizlit, lefagyasztani nem szerettem volna, így dzsem lett belőle. Hogy még egészséges legyen nádcukorral készítettem, de persze sima kristálycukorral is lehet. Kis fűszerrel megbolondítva igazi különlegesség, palacsintába, sültek mellé mártásként ajánlom.

  • 3 kg ribizli
  • kg-ként 60 dkg nádcukor
  • 1 mokkáskanál őrölt fahéj
  • két csipetnyi őrölt gyömbér
  • 2 zacskó Dr. Oetker 3:1 dzsemfix
  • fél liter víz

  1.  A megtisztított ribizlit alaposan átmostam, beletettem egy nagy lábosba. 
  2. Hozzáadtam a cukrot, fahéjat, gyömbért, dzsemfixet és fél liter vizet. 
  3. Közepes lángon melegítettem, forraltam, majd a tetején keletkezett habot leszedtem.
  4. 10 percig főztem, majd fertőtlenített befőttes üvegekbe szedtem. Fontos, hogy az üvegek tele legyenek! Fóliával majd csavaros kupakkal lefedtem és 5 perce fejtetőre állítottam az üvegeket. Kihülés után mehetnek is a helyükre. 




























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése