Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2020. szeptember 11., péntek

Sült lazac kék szőlő mártással, tört burgonyával

 


Reggel a boltban araszolgatva megláttam a friss lazacot és egyből tudtam, hogy ma ez lesz az ebéd. Vettem mellé egy adag kék szőlőt, gondoltam lesz belőle egy jó kis mártás a hal mellé...még soha nem készítettem hasonlót, nem tudtam, hogy illik  a két ízvilág egymáshoz, de éreztem, hogy ebből valami nagyon jó fog kisülni. És szőlőmártás sem volt még, szóval többszörösen első alkalom! 

 Nagyon finom lett, a gyerekek mind megették, szóval bátran ajánlom! :))

Hozzávalók a mártáshoz:

  • kb. 20 szem kék szőlő
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál frissen facsart citromlé
  • kb. 1 evőkanál fehérborecet
  • 1 kiskanál méz
  • 20 g vaj
  • 1 kisebb fej lila hagyma
  • 1 szál újhagyma

A lazachoz: 
  • 1 szelet lazac, kb. 30 dkg (Lidl)
  • só, bors
  • fél citrom reszelt héja, citromlé
  • olíva olaj

  1. Először elkészítjük a szőlőmártást. Egy serpenyőben felolvasztjuk a vajat, rádobjuk az apróra vágott lila hagymát, újhagymát. Pár perc alatt megdinszteljük.
  2. A nagyobb szőlőszemeket kettévágjuk, a kisebbek mehetnek egyben. A dinsztelt hagymához adjuk a szőlőt, picit megsózzuk, hozzákeverjük a mézet, belereszeljük a fél citrom héját, ízesítjük citromlével, fehérborecettel, ízlés szerint. Ezért többször kell kóstolgatni! :)
  3. Néhány perc alatt összeforraljuk. Kb. 7-8 perc.
  4. A lazacról egy éles késsel lekapargatjuk a pikkelyeket. Sózzuk, borsozzuk, bedörzsöljük reszelt citromhéjjal. 
  5. Egy serpenyőben felhevítjük az olívaolajat és bőrével lefele beletesszük a lazacot. 3-4 percig közepes lángon pirítjuk, majd további oldalanként 2-2 percig sütjük. Ha vastagabb a lazac, pár percre fedjük le fedővel és úgy süssük tovább. 
  6. Héjában főtt tört burgonyával tálaljuk. 





Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés: