Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2022. november 18., péntek

Lasagne


Nagyon szeretjük a paradicsomos, húsos ételeket, a bolognai, milánói spagetti évek óta nagy kedvenc. Ezért nem is értem, a lasagne miért maradt ki a sorból, talán egyszer ha sütöttem. Párszor megpróbáltam a boltit, kevés sikerrel, így lehet ezért gondoltam, hogy az itthoni sem menne.... tévedtem. Nagyon finom lett, és tényleg, nem sok köze van a boltihoz....nem nehéz elkészíteni, először megcsináljuk a ragut, közben meg a besamelt. A végén meg csak össze kell állítani. Kiadós, laktató étel lesz, 4 személynek két napra is elég szerintem. Mondjuk ebből három gyerkőc....:))))

A recept kissé hosszú, de higgyétek el, egyáltalán nem bonyolult....:))


Hozzávalók a raguhoz:

  • 50 dkg darált hús, nálam most sertés és marha vegyesen
  • 1 nagyobb fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1-1 sárgarépa, fehérrépa
  • 2,5 - 3 dl dl paradicsompüré (nálam üveges, Lidl)
  • fűszerek: szárított oregánó, kakukkfű, rozmaring, 3-4 csipetnyi mindenből
  • 1 evőkanál barnacukor
  • só, bors ízlés szerint
  • 2 evőkanál Worcestershire szósz ( elhagyható)
  • kevés olívaolaj
  • kb 40 dkg reszelt sajt a rétegek közé és a tetejére ( nálam most füstölt trappista)

A besamel mártáshoz: 
  • 10 dkg vaj vagy margarin
  • 1 liter tej
  • kb 6 dkg evőkanál liszt
  • só, bors ízlés szerint
  • csipetnyi őrölt szerecsendió

Továbbá 250-300 g lasagne tészta, nálam 16 db. A kerámia tál amiben sütöttem 20x30 cm-es és 10 cm magas. A tésztát 4 rétegben rakjuk le. A Sparban vettem a tésztát, 250 g egy csomag. Mivel a másodikból éppen csak, hogy felhasználtam pár lapot, a maradékból szerintem túros csusza készül nemsokára. :)


Elkészítés:

  1. Először elkészítjük a ragut. Kevés olajon megdinszteljük az apróra vágott hagymát. Ha majdnem készen van, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát is. Átkeverjük, majd megy bele a kis kockákra vágott répa, fehérrépa.
  2. Pár percig pirítjuk, majd hozzáadjuk a darált húst is. Fehéredésig kevergetjük, majd hozzáadjuk a fűszereket is. Imádom a Worcestershire szószt, szinte minden paradicsomos ételbe csempészek egy kicsit. Szerintem ebbe különösen jól illik. És a barna cukor is. :)
  3. Hozzáadjuk a paradicsompürét, 2 dl vizet is,  és fedő alatt kb 20 percig pároljuk. A végén egy jó sűrű ragut kell kapnunk. Ha túl híg, akkor fedő nélkül főzzük addig, míg besűrűsödik. 
  4. Még készül a ragu, elkészítjük a besamelt is.
  5. 10 dkg vajat megolvasztunk, hozzáadjuk a lisztet, kicsit megpirítjuk, majd  adagonként a hideg tejet is belekeverjük. Megsózzuk, borsozzuk, szerecsendióval  ízesítjük. Kis lángon addig kevergetjük, míg besűrűsödik.
  6. Ezután már csak össze kell állítanunk a tésztát.
  7. A formát megvajazzuk, majd  4 tésztalapot egymás mellé rakunk. Erre jön a besamel negyede és a ragu harmada. Megszórjuk a reszelt sajt felével, majd újra 4 tésztalap, besamel, ragu...
  8. Lezárásképpen a 4. tésztalapra kerül a maradék besamel és sajt másik fele.
  9. Fóliával letakarjuk és berakjuk a sütőbe.
  10. 180 fokra előmelegített sütőben alsó felső módban kb 45 perc alatt készre sütjük. 
  11. Tálalás előtt hagyjuk kicsit kihűlni. 











Jó étvágyat kívánok!
Verus

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki. Ezt mi is szeretjük, de én már jártam úgy, hogy nem lett teljesen puha a tészta. Talán más minőséget kellett volna vennem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is tartottam ettől, de szerencsére nem volt gond. Mondjuk annyi besamel volt, meg a ragu, hogy volt miből megduzzadni, puhulni a tésztának...🙂🙂

      Törlés
  2. Nagyon guszta, finom ebédetek volt! Jó szaftos, gazdag töltelékkel! 🙂
    Én már régóta sütök otthon lasagnét, de most az utóbbi időkben saját gyúrt tésztával, frissen, nem szárítom meg, hanem mindjárt töltöm. Ez nagyon bejött nálunk. Finomabb és olcsóbb is, próbáld ki egyszer 🙂🙂....

    VálaszTörlés
  3. Elfelejtettem írni róla, vagyis invitálni téged is, a blogjátékra 🙂. Ha van időd és kedved, szívesen látlak:
    https://katalin-konyha.blogspot.com/2022/11/12-eves-lett-blogom-es-blogjatek-ennek.html

    VálaszTörlés
  4. Játék van nálam. Ha van kedved, gyere! Ani

    VálaszTörlés