Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2013. március 1., péntek

Vörösboros-fahéjas csokoládékrém



Az eredeti receptet itt találtam. Csupán egy kicsit módosítottam, bátran ajánlom mindenkinek!

  •        6 tojás
  •        10 evőkanál cukor
  •       150 g étcsokoládé
  •        őrölt fahéj
  •        2 dl félédes vörösbor
  •        háztartási keksz
  • meggy vagy cseresznye
  • egy kiskanál cukrozatlan kakaópor

Egy fém edényben gőzfürdő felett a tojásokat krémesre keverjük a cukorral. Hozzáadjuk az apró darabokra tördelt vagy reszelt csokit, fahéjat. Addig kevergetjük, míg a csoki elolvad, majd hozzáadjuk a vörösbort is. Robotgéppel addig keverjük, míg besűrűsödik. Nem kell folyamatosan a robotgéppel dolgozni, fakanállal is kevergethetjük, a lényeg, hogy a krém besűrűsödjön és az alkohol elpárologjon.  Kb. 15-20 perc alatt készen van. A kekszet széttördeljük és kis tányérkákban elosztjuk. Rámerjük a csokoládékrémet, majd cseresznye vagy meggydarabokat teszünk a tetejére. Befőttem használtam. Végül megszórjuk egy kis cukrozatlan kakaóporral.


1 megjegyzés:

  1. Ez a pohárkrém nagyon finom lehet!
    Még mindig tojásszűkében vagyok, most nem kerül rá sor, de várólistás lesz ez a recept.

    VálaszTörlés