Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2020. április 9., csütörtök

Medvehagymás édesburgonya röszti joghurtos mártogatóssal



Nagyon megörültem, mikor tegnap medvehagymát találtam a boltban, gondoltam jó kis medvehagymás pogácsákat sütök.  Erre a gyerekek közölték, hogy ne cifrázzam a pogikat, ők bizony sima sajtos pogácsákra vágynak! :)) Így gondoltam egy nagyot és belekevertem a röszti tésztába. Isteni lett, nagyon feldobja és kiemeli az édesburgonya enyhén édeskés ízét. Joghurtos mártogatóst csináltam mellé, mondanom sem kell, pillanatok alatt elfogyott! :)

Hozzávalók:
  • egy nagyobb édesburgonya, nálam kb. 40 dkg
  • egy marék medvehagyma, kb. 70-80 g
  • só, bors
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kisebb lilahagyma
  • 3 tojás
  • 3-4 evőkanál liszt
  • olaj a sütéshez

  1. Az édesburgonyát meghámozzuk, nagylyukú reszelőn lereszeljük, megsózzuk, ízesítjük borssal, zúzott fokhagymával.
  2. A medvehagymát, lilahagymát megmossuk, apróra összevágjuk.
  3. Egy tálban összekeverünk mindent, a reszelt burgonyát, medvehagymát, lilahagymát, tojásokat, lisztet. Kb.  galuska állagú tésztát kell kapnunk, amit könnyen tudunk keverni. Ha ennél szárazabb, ami előfordulhat, ha egy kicsit régebbi, öregebb az édesburgonya, akkor további 1-1 tojást adjunk hozzá. 
  4. Egy serpenyőben kevés olajat forrósítunk, kb. amennyi az alját ellepi és kanállal 3-4 adagot teszünk bele a masszából.  Kissé elnyomkodjuk, hogy lapos legyen. 
  5. Oldalanként, közepes lángon 3-4 percig sütjük. Ha szükséges, pótoljuk a olajat. 
  6. Papírtörlőre szedjük. Melegen, hidegen is fogyaszthatjuk, én joghurtos mártogatót kínáltam mellé. 

A joghurtos mártogatóshoz 2 kis pohár natúr joghurtot ízesítettem pici mézzel, sóztam, borsoztam, hozzáadtam egy gerezd zúzott fokhagymát, végül belefacsartam pár csepp citromlevet. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése