Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2015. november 29., vasárnap

Kacsamell mandarinos körtemártással, főtt burgonyával



























A maradék ideális felhasználása. :) Pár napja kacsát sütöttem, megmaradt némi mellehusi, gondoltam rittyentek mellé egy gyümölcsmártást. Körte és mandarin volt itthon, így  a mártás adta magát. Köretnek héjában főtt burgonyát kínáltam mellé. A gyerekeknek abszolút kedvenc lett :) Szerintem kacsacombbal is mennyei lehet.


  •  Sült kacsa
A mártáshoz:
  • 4 nagyobb körte
  • 4 mandarin
  • 1 citrom
  • 2 zacskó vaníliás cukor
  • fahéj
  • 2 dl tej
  • 1 zacskó vaníliás desszert öntet
  • extra szűz olivaolaj (nálam chilis szőlőmagolaj)
  •  só

  1. Mivel egész kacsát sütöttem, így annak elkészítését írom le. A kacsát megmostam, besóztam, a belsejébe tettem 4-5 gerezd fokhagymát és egy nagy jénai tálba tettem. Lefedtem és 200 fokos sütőben kb. 1,5 óra alatt vajpuhára sütöttem. Külön zsiradékot, vizet nem tettem alá. Másfél óra múlva leöntöttem a keletkezett szaftot és grillsütőre kapcsolva ropogósra sütöttem a bőrét. 
  2. A mártáshoz a körtéket megpucoltam, vékony darabkákra vágtam. A mandarint cikkeire szedtem. Egy nagyobb serpenyőben megmelegítettem az olajat, rádobtam a gyümölcsöket majd felöntöttem kb. 1 dl vízzel. Enyhén sóztam, belekevertem a vaníliás cukrot, megszórtam fahéjjal. Belereszeltem a citrom héját. Fedő alatt pár perc alatt puhára pároltam. Az öntetport csomómentesre kevertem a tejjel, majd ezzel sűrítettem a mártást. Végül belefacsartam egy kis citromlevet.
  3. Héjában főtt burgonyát kínáltam  mellé. 




























 Jó étvágyat kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése