Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. május 3., csütörtök

Csokis fánk


  • 3 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 dkg margarin
  • 2 tojássárgája,
  • késhegynyi só
  • 60 dkg liszt
  • 1 kiskanál rum
  • 1 liter olaj a sütés

Csokikrém:
  • 12 dkg porcukor
  • 2 púpos evőkanál kakaópor
  • 2 nagyobb tojás sárgája
  • 3-4 ml víz
  • 4 dkg vaj vagy margarin

Ez a hét úgy látszik az az újdonságok kipróbálása jegyében telik, mert még ilyet sem sütöttem eddig. Sima szalagos fánkot már igen, de töltöttet még nem. Egy kicsit tartottam tőle, hogy majd sütés közben kifolyik a csokikrém, de szépen megsült és a krém is benne maradt :-) Nagyon ízletes, bátran ajánlom mindenkinek.

A fánk enyhén kényes tészta, ezért a helyiség ahol dolgozunk legyen viszonylag meleg, huzatmentes.
1,5 dl tejet meglangyosítunk, belemorzsolunk 3 dkg élesztőt és beleteszünk 1 evőkanál cukrot. Egy nagy keverőtálba beleszitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a maradék cukrot, sót,  lágy margarint valamint egy kiskanál rumot. A rum megakadályozza, hogy sütés közben a tészta sok olajat szívjon fel. Amikor az élesztő megkelt, hozzáadjuk a liszthez, a  megmaradt tejjel együtt. A tejet óvatosan adagoljuk, függ a liszt minőségétől, hogy a tészta mennyit vesz fel. Nagyon jól kidolgozzuk, először kézzel, majd robotgéppel   kb.10 perc alatt  hólyagosra dagasztjuk  Lágy tésztát kell, hogy kapjunk, ami nem ragad a tálhoz, kezünkhöz. Ha mégis így tenne, adjunk hozzá még egy kis lisztet. Letakarjuk, és langyos helyen duplájára kelesztjük.

Míg kel a tészta, elkészítjük a csokikrémet. A porcukrot és a kakaót a vízzel felmelegítjük és jól elkeverjük. Mikor kicsit kihűlt, akkor egyesével hozzáadjuk a tojássárgákat. A vajat enyhén megolvasztjuk,  jól kikeverjük, majd ezt is a krémhez adjuk.





Ha megkelt a tészta, lisztezett nyújtódeszkára borítjuk, két részre osztjuk és mindkét részt kb. fél cm vékonyra nyújtjuk. Egy szaggatóval kört rajzolunk és mindegyik kör közepébe egy kiskanálnyi krémet helyezünk. Majd óvatosan ráfektetjük a másik lapot, és a csokikrém körül enyhén megnyomkodjuk, hogy kissé összetapadjon. 10 percig pihentetjük, majd kiszaggatjuk és további fél óráig békén hagyjuk. A megmaradt tésztadarabkákat lazán összegyúrhatjuk, kelesztjük és ha még maradt krémünk, hasonlóan járunk el. Ha nem, akkor sima fánknak kisütjük. Én most nem gyúrtam össze, hanem a tésztadarabkákat kisütöttem a forró olajban, és megszórtam porcukorral. A gyerekeim nagyon örültek a különböző formájú, ropogós fánkdarabkáknak.



A fánkot középforró bő olajban egyenletes tűzön sütjük.  Ha túl forró az olaj, akkor hirtelen sül és a belseje nyers marad, nincs ideje a növekedésre, nem lesz szalagos.  Egy oldala kb. 1 perc alatt sül meg. A sütésnél vigyázzunk arra, hogy a deszkán fekvő fánk felső része kerüljön az olajban alulra. Egyszerre csak annyit süssünk, amennyi kényelmesen elfér, hogy legyen hely a növekedésre. A sütés kezdetén fedjük le az edényt, majd ha átfordítottuk, fedő nélkül süssük tovább. A pirosra sült fánkot szűrőkanállal szedjük ki egy szalvétával borított tányérra, és még melegen szórjuk meg  porcukorral. 






8 megjegyzés:

  1. Nyami, ez nagyon finom lehet. Régebben készítettem ilyet én is, vaníliás és csokis változtaban. az a baja, hogy túl finom, nehéz abbahagyni:)Jó ötlet ez a fajta kiszaggatás:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, nálunk is szinte egy ültünkben elfogyott. Az hiszem legközelebb duplázom az adagot.

      Törlés
  2. Veeruskám! Azért ez nem semmi !!!! Csokis fánk ?? !! Jöhetne legalább 1 db. Nagyon guszták. Eltakartam a szemem, de az ujjaim között pislogtam rájuk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy, köszönöm! Bevallom, én is rém büszke voltam magamra :-))

      Törlés
  3. Ez nem semmi, erre felé jár mindig a family frostos autó, ahol lehet venni töltött mini berlinert, amit imádok, na az pont ilyen, szóval jól jött nekem most ez a recept!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, majd írd meg, milyen lett:-)

      Törlés
  4. Ez eszméletlenül jóóóóó! :))) Mentettem kipróbálásra! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez eszméletlenül jóóóóó! :))) Mentettem kipróbálásra! :)

    VálaszTörlés