Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2015. március 13., péntek

Tatár beefsteak



Ez egy igazi ínyenc eledel. Ha jól van bepácolva, darálva, ízesítve senki nem mondaná meg, hogy nyers húst eszik.   Sokan idegenkednek tőle, de azoknak üzenem...legalább egyszer próbálják ki, nem fogják megbánni! :)) Gyerekkorom óta nagy kedvencem, anyukám gyakran készítette. Aztán jött néhány év szünet. Múlt héten eszembe jutott,  de rég is ettem  egy jó kis tatár beefsteaket  pirítóssal, lila hagymával. A hentesnél találtam is csodaszép fehérpecsenyét, innen már egyenes út vezetett.a konyhába :)

Hozzávalók:

  • 60 dkg marhahús (bélszín vagy fehérpecsenye) nálam az utóbbi
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1-2 kiskanál mustár
  • 2 kiskanál ketchup
  • 1 ekőkanál Worcestershire szósz
  • só, bors, pár csipetnyi őrölt pirospaprika
  • kb. 1 dl extra szűz olívaolaj
  1. Sokan sokfélén készítik.  Van, aki egyből befűszerezi a darált húst és úgy hagyja pár napig érni, van aki a szeletekre vágott húst mustározza  és úgy pácolja, nekem  a következő vált be. A húst megmossuk, lecsepegtetjük, majd felkockázzuk. A vöröshagymát karikákra vágjuk.  Egy nagyobb tálban a húst összekeverjük a hozzávalókkal, az olívaolaj felével.  Ízlés szerint ízesítjük, ha csípősebben szeretjük, mehet bele több bors, esetleg egy kis csili is. Jól átkeverjük, majd áttesszük egy kisebb tálkába. Enyhén lenyomkodjuk és a tetejére öntjük a maradék olajat, hogy légmentesen lefedje. Fóliával letakarva hűtőszekrényben ebben a pácban hagyjuk két napig.
  2. Két nap múlva az egészet ledaráljuk. Gépi darálóval elég egyszer is, krémes állaga lesz. Kézi darálóval minimum kétszer daráljuk át. 
  3. Egy darab tojássárgát is szoktak bele keverni, egyszer próbáltam, de nekem nem adott semmi plusz élményt, így most kihagytam. Ha szeretnénk beletenni, úgy számoljunk, hogy az egy nap alatt el is fogyjon, hosszabb ideig nem ajánlatos tárolni.
  4. Pirítóssal, lilahagymával tálaljuk. Bármilyen más friss zöldség is mehet mellé. :)

Jó étvágyat kívánok!




2 megjegyzés:

  1. Nálunk is nagy kedvenc, bár ritkán kerül az asztalra :-)
    A miénk így néz ki:
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2013/05/tatarbifsztek.html
    Kellemes hétvégét :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem isteni, nem is értem ezt a nagy ellenállást. A gyerekeim szó szerint falták :)
      Neked is kellemes hétvégét kívánok :)

      Törlés