Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2011. október 18., kedd

Velőrózsák rántva

   


·        40 dkg sertésvelő
·        2 tojás
·        liszt, zsemlemorzsa
·       
·        olaj a sütéshez


Nagyon szeretem a velőt, de eddig csak csontból kikanalazott főtt velőt, vagy hagymás, fokhagymás zsírban megsütött, forró pirítósra kent változatot ettem, készítettem. A minap kedvenc férjem „zsákmányolt” vagy fél kiló sertésvelőt és kérte, hogy rántsam ki, higgyem el, nagyon finom lesz. Kezdetben azt hittem, hogy nehéz lesz, csúszik, nyálkás, hogyan fogom én ezt bepanírozni, de nagyon hamar rájöttem, hogy nem kell nagy tudomány hozzá. Ami fontos, hogy a velőt a hártyájától alaposan tisztítsuk meg, majd szedjük rózsákra, sózzuk meg és hagyjuk állni kb. 10 percig. 

A panírozás a hagyományos sorrendben zajlik, liszt, enyhén sózott, felvert tojás, majd zsemlemorzsa. Bő, forró olajban közepes lángon aranybarnára süssük mindkét oldalát, oldalanként kb. 2-3 perc. Nagyon-nagyon finom, belül lágy, omlós, kívül ropogós finomság lesz belőle. Sült krumplival, hagymás tört burgonyával vagy pürével tálaljuk. Majonézt kínálhatunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése