Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. június 15., péntek

Eperdzsem



Kislányom kedvenc lekvárja, ami igazából inkább dzsem, mert sok eperdarab is van benne. Néha egy kis fahéjat is teszek bele. Évek óta így készítem, eddig még soha nem romlott meg. Tartósítót nem tartalmaz.

·        4 kg eper
·        1,5 kg cukor


  1. Az epret alaposan, többször is átmossuk. Utána a kis zöld csutkáját eltávolítjuk, majd a nagyobbakat félbevágjuk. Kilónként lecukrozzuk a főzőedényben. 
  2. Szeretem, ha egész eperdarabok is vannak benne, ezért nem pépesítem, csak kézzel összenyomkodom, vagy a robotgéppel enyhén összetöröm.. 
  3. Közepes lángon kb. 1 -1,5 órát főzöm, gyakran megkeverem, hogy ne égjen le. A főzési idő függ az epertől is, most nagyon sok levet eresztett, szerettem volna, hogy sűrű legyen magától….dzsemfixek és egyéb vegyszerek nélkül. 
  4.  A tetején keletkezett habot egy kanállal vegyük le.
  5. Még forrón töltsük az üvegekbe, amiket előzőleg alaposan tisztítottunk. Én a mosogatógépben szoktam átmosni őket, majd a kupakkal szorosan zárjuk le és fordítsuk pár percre a tetejére.
  6. A csatos üvegek nem zárnak olyan jól, azokat nem szoktam megfordítani, mert enyhén eresztenek...:)
  7.  Ha tisztán dolgoztunk, hosszú hónapokig eláll, tartósítószer nem kell bele. Igazi csemege a hideg téli hónapokban :-)

Tegyük az üvegeket száraz dunsztba legalább 24 órára. Utána mehet is a kamra polcaira…











3 megjegyzés:

  1. Kedves Verus, Makacskának köszönhetően, nagyon örülök, hogy idetaláltam.

    VálaszTörlés
  2. Szia Erdőkóstoló! Örülök neked, ha van kedved csatlakozz te is a desszertes játékunkhoz :-))

    VálaszTörlés
  3. Szia Verus, en is nagyon örülök, hogy kedves bloggodat megtaláltam. Nagyon finomnak hangzik az Eperlekvár a fahéjjal :)

    VálaszTörlés